Mrz 23 2009
Patch 3.1: T8-Set Setboni
So, back to business.
Nachdem ich mir die letzten Tage eine kleine Auszeit gegönnt hatte, ich war gesundheitlich ein wenig angeschlagen, geht es nun in alter Frische weiter.
Was ist in der Zwischenzeit passiert? Nicht viel eigentlich. Es werden weiterhin die Bosse auf dem PTR getestet, es wird mehr und mehr Loot bekannt und auch endlich sind die T8 Boni der Sets bekannt geworden.
Die Priester-Boni sind „naja“ geworden. 10% Crit auf Prayer of Healing sind ganz ok, je nachdem wie oft man den Spell nun in der Zukunft einsetzen wird, wobei der Bonus halt damals schon auf dem T1 Set vorhanden war. Damals gab es als 8er Bonus sogar 25% Crit. Wenig innovativ also.
Den 4er Bonus kann ich derzeit noch nicht einschätzen, soll aber lt. Blue Post roundabout 240 Spellpower ausmachen. Man wird also vermehrt Schilde casten um den Bonus auszureizen. Ein klares Zugeständnis für die Disc-Priester.
Schade, hier habe ich mir mehr erhofft, vor allem etwas was uns etwas mehr Manareg bietet. Bleibt zu hoffen, dass hier ggf. noch was verändert wird.
Die restlichen T8-Set Setboni findet ich hier:
Death Knight
· Death Knight T8 Melee 2P Bonus — Increases the critical strike chance of Death Coil and Frost Strike by 5%.
· Death Knight T8 Melee 4P Bonus — Increases the bonus damage done per disease by 20% on Blood Strike, Heart Strike, Obliterate, and Scourge Strike.
· Death Knight T8 Tank 2P Bonus — Increases the damage done by Rune Strike by 10%.
· Death Knight T8 Tank 4P Bonus — Anti-magic shell also grants you 10% reduction to physical damage taken.
Druid
· Druid T8 Balance 2P Bonus — Increases the bonus granted by Eclipse for Starfire and Wrath by 6%.
· Druid T8 Balance 4P Bonus — Each time your Insect Swarm deals damage, it has a chance to make your next Starfire cast within 10 sec instant.
· Druid T8 Feral 2P Bonus — The periodic damage dealt by your Rake, Rip, and Lacerate abilites has a chance to cause you to enter a Clearcasting state.
· Druid T8 Feral 4P Bonus — Increases the duration of Savage Roar and Survival Instinct by 8 sec.
· Druid T8 Restoration 2P Bonus — Increases the healing done by your Swiftmend spell by 10%.
· Druid T8 Restoration 4P Bonus — Your Rejuvenation spell also instantly heals your target for its periodic healing amount.
Hunter
· Hunter T8 2P Bonus — Increases the damage done by your Serpent Sting by 10%.
· Hunter T8 4P Bonus — Your Steady Shot has a chance to grant you 600 attack power for 15 sec.
Mage
· Mage T8 2P Bonus — Your Arcane Blast, Frostbolt, Frostfire Bolt, and Fireball spells have a chance to grant you 350 spell power for 15 sec.
· Mage T8 4P Bonus — You have a chance for the effect of your Missile Barrage, Hot Streak, or Brain Freeze talent not to be consumed when you cast the spells which benefit.
Paladin
· Paladin T8 Retribution 2P Bonus — Increases the damage done by your Exorcism and Hammer of Wrath abilities by 10%.
· Paladin T8 Retribution 4P Bonus — Increases the critical strike chance of your Divine Storm and Crusader Strike abilities by 10%.
· Paladin T8 Protection 2P Bonus — Increases the damage done by your Seals by 10%.
· Paladin T8 Protection 4P Bonus — Shield of Righteousness now increases your shield block value by 225 for 3 sec.
· Paladin T8 Holy 2P Bonus — Your Holy Shock critical heals now also place a periodic healing effect on the target, healing for 15% of the Holy Shock’s heal amount over 9 sec.
· Paladin T8 Holy 4P Bonus — Increases the damage absorbed by your Sacred Shield by 10%.
Priest
· Priest T8 Shadow 2P Bonus — Increases the damage done by your Devouring Plague by 15%.
· Priest T8 Shadow 4P Bonus — Your Mind Blast also grants you 15 haste rating for until cancelled.
· Priest T8 Healer 2P Bonus — Increases the critical heal chance of your Prayer of Healing by 10%.
· Priest T8 Healer 4P Bonus — Casting Power Word: Shield also grants you 15 spell power for until cancelled.
Rogue
· Rogue T8 2P Bonus — Your Deadly Poison causes you to gain 1 energy each time it deals damage.
· Rogue T8 4P Bonus — The damage dealt by your Rupture can now be critical strikes.
Shaman
· Shaman T8 Enhancement 2P Bonus — Increases the damage done by Lava Lash and Stormstrike by 20%. (0 yd, cast: 0 seconds, val1: 20)
· Shaman T8 Enhancement 4P Bonus — Increases the frequency of Maelstrom Weapon being triggered by your melee weapon attacks by 20%.
· Shaman T8 Restoration 2P Bonus — Reduces the cooldown on Riptide by 1 sec.
· Shaman T8 Restoration 4P Bonus — Reduces the cast time of Chain Heal by 0.2 sec.
· Shaman T8 Elemental 2P Bonus — The periodic damage dealt by your Flame Shock can now be critical strikes.
· Shaman T8 Elemental 4P Bonus — Your critical Strikes from Lightning Bolt cause the target to take nature damage equal to 8% of the Lightning Bolt’s damage over until cancelled sec.
Warlock
· Warlock T8 2P Bonus — Increases the damage done by your Unstable Affliction and Immolate spells by 20%.
· Warlock T8 4P Bonus — Increases the critical strike chance of your Shadow Bolt and Incinerate spells by 5%.
Warrior
· Warrior T8 Protection 2P Bonus — Increases the critical strike chance of your Devastate ability by 10%.
· Warrior T8 Protection 4P Bonus — Shield Block also grants you 20% reduction to magical damage taken.
· Warrior T8 Melee 2P Bonus — Heroic Strike and Slam critical strikes have a chance to grant you 150% haste rating for 5 sec.
· Warrior T8 Melee 4P Bonus — Increases the critical strike chance of Mortal Strike and Bloodthirst by 10%.
sturz
23. März 2009 @ 13:15
den 2er shadow bonus werd ich wohl mitnehmen, den 4er raff ich nich so ganz „until cancelled“?!?
ich hab schon nen bissl was dazu gelesen, aber im endeffekt alles nur spekulationen. ich geh davon aus, das er einfach ranz ist und kuemmer mich nicht weiter drum 😀
atm wuerd mir robe/schulter oder schulter/handschuhe ganz gut stehen denk ich … man muss ja auch ein klein wenig auf die optik achten ^^
Sleth
23. März 2009 @ 14:23
Kann mir nur sowas vorstellen wie einen dauerhaften Buff. Also so wie beim Sarth Spelldamage Trinket, nur eben nicht zeitlich begrenzt. Man muss ihn erst hochstacken mit Shilden/MB.
Wenn es beim Holyset 240 Spelldamage ausmachen soll, 15 Spelldamage pro gecasteten Schild, muss ich 16 Schilde casten, bevor ich den vollen Bonus erhalte.
Fraglich ist halt, ob man das schon vor dem Kampf hochstacken kann…
Jirschi
23. März 2009 @ 15:07
nein sleth du hast hier alte info, der set bonus wurde schon aktualisiert -> solltest du vor mir Zeit haben, findest du die info auf mmo 🙂 *kann das von hier aus nicht posten->
aber so im groben sind es 250 spellhaste für shadows und 250 spellpower für das Heilset(welche 4 sekunden halten, also wenn ein Holy permanent schilde castet bleibt das oben oder so), wie gesagt ich check das nachher wenn ich heimfahre.
Sleth
24. März 2009 @ 09:15
Ok, gefunden:
Priest T8 Shadow 4P Bonus (Class: Priest) — Your Mind Blast also grants you 240 haste rating for 4 sec. (Old – 15 Haste, bugged)
Priest T8 Healer 4P Bonus (Class: Priest) — Casting Power Word: Shield also grants you 250 spell power for 5 sec. (Old – 15 spell power, bugged)
Jirschi
24. März 2009 @ 14:54
ah ok^^ finde den Bonus für einen Holy naja eher schwach aber etwas liebe für diszis lasse ich mir gerne einreden sonst laufen die wieder im shadow gear herum 🙂
Nighthoof
25. März 2009 @ 17:43
Sieht ja lustig aus – also ich finde zumindest die Druidenboni recht nett
Ich hoffe das der Schwierigkeitsgrad ansteigt – da fehlt mir atm noch ein bisschen das gefühl ob das auch der Fall sein wird…