Nachdem ich ja vor einiger Zeit schon einen Vorgeschmack auf das Design des T8 Sets, welches ja in Ulduar droppen wird, gegeben habe, bin ich bei Grueni über ein angebliches Ulduar Preview Video gestolpert, was ich Euch auch nicht vorenthalten möchte:
Hier klicken, um den Inhalt von YouTube anzuzeigen. Erfahre mehr in der Datenschutzerklärung von YouTube.
Ob es sich in der Tat um die Instanz Ulduar aus Patch 3.1 handelt ist fraglich. Daher ist das Video mit Vorsicht zu genießen. Es hat doch sehr viele Ähnlichkeiten mit den Hallen der Blitze/Steins.
Weiterführend zum Thema gab es dann noch ein Blue-Posting zur Raid-Schwierigkeit in Ulduar:
Raid instance difficulty and scaling
I think the concern is because we were slow to fix some balance problems in the past so players are concerned that if we don’t fix the problem now that they will be dealing with it for many tiers to come. It is a totally valid response given our history, but we are making a big effort to make changes in a more timely manner.
BC launched with more raid content, but I think it’s fair to say that it required a lot of polishing after we shipped. Balance was not great. We had to change some item stats. I think the SSC trash respawned in 45 minutes or something.
We designed the current content to be easy and I think we were pretty up front about that before ship. While we can all laugh about Karazhan being srs bzns now, at the time a lot of players wiped on the boney horses and never went back. That’s a shame because it was a cool instance and a gateway to a lot of additional raid content. Some of the best moments in WoW occur in these raids. You see unique art (and hear unique music!), scripted events and some amazing lore moments. It makes me sad to think of players who will never even step foot in Naxx. But that doesn’t mean all of our raid content needs to be at the introductory level. If you’re looking for a challenge, I suspect you will find it in Ulduar.
We know some players can chew through content pretty quickly. It is one of the biggest challenges of MMO development to provide enough content. Players always want more. Always.
Es bleibt wirklich nur zu hoffen, dass Ulduar nach dem „Einführungsschwierigkeitsgrad“ von Naxxramas, der wirklich ein paar Stufen zu leicht gewählt wurde, endlich wieder etwas Herausforderung bieten wird. Bleibt letztlich nur die Frage offen, wann kommt Patch 3.1?
Und sicherlich wollen Spieler immer neuen Content, denn das schlimmste in einem MMO ist es, alles erreicht zu haben, denn das ist der Moment, wo bei vielen oftmals der Vorhang fällt. Und Blizzard lässt sich dieses mal imo wirklich viel Zeit.
Jahrgang '79, seit Ende der '80er nerdiger Gamer. Absolvierte die Ausbildung zum Editor bei der Computec Media AG (PC Games) in Fürth. Kommunikationsdesigner durch die School of Life, Streamer und YouTuber aus Leidenschaft! Google+
Jan 20 2009
Ulduar News & Video
Nachdem ich ja vor einiger Zeit schon einen Vorgeschmack auf das Design des T8 Sets, welches ja in Ulduar droppen wird, gegeben habe, bin ich bei Grueni über ein angebliches Ulduar Preview Video gestolpert, was ich Euch auch nicht vorenthalten möchte:
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Ob es sich in der Tat um die Instanz Ulduar aus Patch 3.1 handelt ist fraglich. Daher ist das Video mit Vorsicht zu genießen. Es hat doch sehr viele Ähnlichkeiten mit den Hallen der Blitze/Steins.
Weiterführend zum Thema gab es dann noch ein Blue-Posting zur Raid-Schwierigkeit in Ulduar:
Raid instance difficulty and scaling
I think the concern is because we were slow to fix some balance problems in the past so players are concerned that if we don’t fix the problem now that they will be dealing with it for many tiers to come. It is a totally valid response given our history, but we are making a big effort to make changes in a more timely manner.
BC launched with more raid content, but I think it’s fair to say that it required a lot of polishing after we shipped. Balance was not great. We had to change some item stats. I think the SSC trash respawned in 45 minutes or something.
We designed the current content to be easy and I think we were pretty up front about that before ship. While we can all laugh about Karazhan being srs bzns now, at the time a lot of players wiped on the boney horses and never went back. That’s a shame because it was a cool instance and a gateway to a lot of additional raid content. Some of the best moments in WoW occur in these raids. You see unique art (and hear unique music!), scripted events and some amazing lore moments. It makes me sad to think of players who will never even step foot in Naxx. But that doesn’t mean all of our raid content needs to be at the introductory level. If you’re looking for a challenge, I suspect you will find it in Ulduar.
We know some players can chew through content pretty quickly. It is one of the biggest challenges of MMO development to provide enough content. Players always want more. Always.
Es bleibt wirklich nur zu hoffen, dass Ulduar nach dem „Einführungsschwierigkeitsgrad“ von Naxxramas, der wirklich ein paar Stufen zu leicht gewählt wurde, endlich wieder etwas Herausforderung bieten wird. Bleibt letztlich nur die Frage offen, wann kommt Patch 3.1?
Und sicherlich wollen Spieler immer neuen Content, denn das schlimmste in einem MMO ist es, alles erreicht zu haben, denn das ist der Moment, wo bei vielen oftmals der Vorhang fällt. Und Blizzard lässt sich dieses mal imo wirklich viel Zeit.
By Marcus Lottermoser • World of Warcraft 0 • Tags: Patch 3.1, Ulduar, Video